Itämeren risteilevät kasinolaivat

Jos maalla ollessa tuntuu, että kasinolle on pitkä matka, niin voi ottaa kohteekseen vaikka Tukholman ja risteilyt. Suomen ja Ruotsin välinen lauttaliikenne on kuin Englannin kanaalin, mutta aikoinaan vain Suomesta käytiin Ruotsista hakemassa kaikkea sellaista mitä Suomessa ei ollut saatavilla ja Sergelin torin kaupat tulivat monelle suomalaiselle tutuksi.

Joka vuosi Itämeren kasinolaivoilla risteilee yli 20 miljoonaa matkustajaa Helsingin, Tukholman, Turun, Maarianhaminan, Tallinnan ja Rigan välillä. Näiden laivojen kasinoista vastaa Paf, Maarianhaminasta.

Kasinot ja bonukset

Laivoilla on niin pelinhoitajien vetämiä pelipöytiä kuin myös erilaisia kolikkopelejä, joista voi voittaa satoja euroja, mutta aina ei tarvitse lähteä merelle saakka. Parhaat casino bonukset löytyvät nimittäin juuri sieltä missä itse pelaaja on. Nykyaika on tuonut tulleessaan nettikasinot ja vielä niiden parannetut versiot eli mobiilikasinot ja pelaaminen on nykyään mahdollista juuri siellä missä pelaaja itse on ja aivan koska hän haluaa pelata. Täysin kansainvälisillä nettikasinoilla myös asiakaspalvelu on käytännössä saatavilla 24/7 ja täysin suomenkielisillä kasinoilla päivä ja ilta-aikaan, mutta öisin asiakaspalvelijat vetävät nokosia ja lataavat akkujaan seuraavaa päivää varten.

Nettikasinoilla on monilla nykyään tarjolla myös livepelejä, joissa pelaaja pelaa omalta koneelta käsin, mutta pelinhoitaja on oikeastikin jakajana.

Onhan se aika mahtavaa, jos siinä sohvalla pelatessaan sattuisi osumaan miljoonavoittoon aivan kuten Pafin yhdelle pelaajalle viime vuonna kävi hänen voittaessaan 2,7 miljoonaan Hall of Gods-pelistä.

Kesällä risteilylle?

Risteilyalukset ovat matkalla joka viikkoa, ympäri vuoden mutta luonnollisesti sesonkiaikaa on kesäkuukaudet, kun laivan kannella voi hyvällä säällä tuntea sekä merituulen, että lämpimän auringon.

Perinteisten Itämeren kohteiden lisäksi on tarjolla toiseenkin suuntaan olevia Itämeren risteilyjä. Tarjolla on esimerkiksi viikon risteily Serenade of Seas aluksella matkaten Pietarista Kööpenhaminaan ja matkalla käyden myös Tukholmassa ja Tallinnassa tai vaikka Norjan suuntaan Costa Favolosalla Kööpenhaminasta Bergenin kautta Göteborgiin ja Warnemündeen. Nämä risteilyt ovat kaikki ns. täysihoitoristeilyjä ja Suomesta matkatessa matka alkaa ja päättyy lentoihin, mutta välillä ollaan se viikko merellä, Itämerellä. Onhan niitä muitakin sitten valittavissa, esimerkiksi Princess Cruisesin vuonna 2014 valmistunut Regal Princess reissaa usein Itämerellä.

Kesän uutuuksista

Tallink laajentaa kohdetarjontaansa kesällä 2019, kun risteilylaiva Silja Europa tekee yhteensä seitsemän erikoisristeilyä. Risteilyistä neljä suuntautuu Visbyhyn, kaksi Riikaan ja yksi risteily Maarianhaminaan. Kaikki erikoisristeilyt toteutetaan päivä kohteessa -periaatteella siten, että matkustajat viettävät laivalla kaksi yötä ja perillä kohteessa yhden kokonaisen päivän. Lähtösatama on Helsinki. Silja Europa liikennöi normaalisti Helsinki–Tallinna-reitillä, tehden 22 tunnin risteilyjä. Laiva on Itämeren suurin matkustaja-autolautta, siihen mahtuu yli 3 000 matkustajaa. Europalle tehtiin mittavat uudistukset vuoden 2016 lopussa.

Viking Linen uusin alus tulossa

Xiamen Shipbuilding Industry -telakalla tehdään jo töitä täydellä teholla. Rakenteilla oleva alus on osa suomalais-ruotsalaista EU-hanketta, joka edistää ympäristöystävällisempiä ja tehokkaampia meriliikenneyhteyksiä Turun ja Tukholman välillä. Kun alus saapuu kotisatamaansa, se on valmis vastaanottamaan 2 800 matkustajaa. Neitsytmatka on vuorossa alkuvuodesta 2021. Uusi laiva varustetaan tuulityöntövoimaa hyödyntävillä roottoripurjeilla ja maailman ympäristöystävällisimmillä moottoreilla. Aivan kuten Viking Grace, käyttää uusi Viking Linen lippulaiva polttoaineenaan nesteytettyä maakaasua. Sen ansiosta päästöt vähenevät merkittävästi. Innovatiiviset Azipod-potkurit sekä dynaaminen ilmastointi ja valaistus tekevät matkustamisesta mukavampaa sekä sinulle että Itämerelle.

Comments are closed.