Elämystoimialan merkittävät tahot maalla ja merellä yhdistivät voimansa – tältä näyttää bileiden uusi aikakausi

Miltei kaksi vuotta pandemian alkamisesta Suomi alkaa avautua. Mutta millaiseen aikaan? Siinä missä kuluttajilla on patoutunutta kysyntää, on myös toimialalla patoutunutta tarvetta tarjota erilaisia tapahtumia.

“Me ollaan menty sirkkelin läpi. Nyt jäljelle jää ne, jotka on pystyneet uudistumaan ja luomaan jotain sellaista, mikä saa porukan taas liikkeelle”, kommentoi Night People Groupin ravintolatoimenjohtaja Mira Ritasmäki. “Fiksuintahan oli, että Suomen elämysskenen kovimmat nimet lyö tässä kohtaa viisaat päät yhteen. Syntyi the weekend, bilekonsepti, jollaista täällä päin ei olla koskaan ennen nähty”, Ritasmäki summaa.

Ennennäkemätön konsepti yhdistää yökerhon, teatterin ja konsertin

Suomeen iltaviihteen uusi tähti, koko illan kestävä showelämys the weekend on kiertävä konsepti, joka rakentaa interaktiivisia ja taianomaisia koko illan elämyksiä tuttujen teemojen, kuten halloweenin, after-skin ja sirkuksen ympärille.

Kaiken keskiössä on hyvät bileet, joihin halutaan tulla uudelleen. Vaikutteita on otettu maailman huippuklubeilta, sirkuksesta, konserteista ja teemailloista. Tapahtumat käsikirjoitetaan ja tuotetaan teatterimaisesti teema, dramaturgia ja visuaalisuus huomioiden.

Jokaiseen tuotantoon rekrytoidaan kansainvälinen tekijäjoukko, joka kiertää paikkakunnalta toiseen. Sarjan aloittaa the halloween weekend. Mukana on muun muassa modernin sirkuksen taitajista koostuva Uniflow, joka on aikaisemmin esiintynyt ulkomailla ja suurissa yritystapahtumissa.

Esiintyjien, promotiimin ja henkilökunnan maskeerauksesta vastaa Emma Räsänen, joka on Suomen arvostetuimpia maskeeraajia. Tapahtuman viimeistelee the weekendin tuotantotiimi, joka luo teeman mukaisen tunnelman esitystekniikkaa ja digidekoja hyödyntäen.

Mukana isot tekijät maalta ja mereltä

Night People Group on kotimainen ravintola-alan yritys, jolla on 17 ravintolaa ympäri Suomen. Night People Groupin Apollo Live Club Helsingin lisäksi halloween teemalla juhlitaan Apollo Turussa ja itämeren viihteen taiturin Viking Linen Gabriellalla. Viihdekonseptin on luonut ohjelmatoimisto Uprising Entertainment. the weekendin kumppani markkinoinnissa ja mainonnassa on mainostoimisto Grundlage.

“Pandemia pisti koko pakan ihan sekaisin. Siinä oli pakko päättää nopeasti, että minkä roolin itse ottaa – jäädäkkö tuleen makaamaan vai pyrkiä ulos voittajana. Päädyttiin tähän jälkimmäiseen. Valittiin kumppaneiksi maan kovimmat; tuotantoon parhaat tekijät ja markkinointiin mainostoimisto Grundlage”, toteaa Uprising Entertainmentin toimitusjohtaja Marko Luoma.

Yli 25 vuoden viihdealan kokemuksellaan Luomalla oli yhteydet, visio ja ennen kaikkea tuntemus kohderyhmästään. “Ihmisille ei enää riitä kiva musa ja kivat bileet. Nyt halutaan jotain tajunnanräjäyttävää. Jotain unohtumatonta, elämys kaikille aisteille parhaiden ystävien seurassa”, Luoma sanoo.

Viking Line oli mukana nopeasti konseptista kuultuaan.

“Maailma avautuu vihdoinkin – on aika juhlia, ja nyt on tarjolla kunnon bileet. the halloween weekendin kattaus on jotain aivan uutta Viking Linella ja koko Itämerellä. Kun sen kerran kokee, miettii, miksei tällaista ole ollut aiemmin”, päättää Viking Linen Myyntijohtaja Kaj Takolander.

Liput ovat myynnissä nyt.

the halloween weekend -tapahtumat:

29.10. Viking Gabriella

30.10. Apollo Helsinki

5.–6.11. Apollo Turku

Lisää tapahtumista: https://www.theweekend.fi/

Lipunmyynti on käynnissä https://www.vikingline.fi/valitse-matka/risteilyt/20h-risteilyt-helsingista/the-halloween-weekend-20h-risteily/

K-22.

Esiintyjät:

JS16

TrrTrrTrr

Mikko Sipola trio

Uniflow shows by Lumina Productions

G.R.A.S.

Day of The Dead Maskerade by Emma Räsänen team

Weekend Dancers

Veejay JP

Uprising Art

Comments are closed.